1.     A Szolgáltató adatai

Tálos Martin egyéni vállalkozó

Székhely: 8706 Nikla, Berzsenyi Dániel utca 108/A

Levelezési címe: 8706 Nikla, Berzsenyi Dániel utca 108/A

Nyilvántartási szám: 55656285

Adószáma: 56945746-1-34

Adatkezelés nyilvántartási száma: Igénylés alatt.

Tárhely szolgáltató adatai:

Cégnév: Imex Global Kft.

Cím: 1181 Budapest, Darányi Ignác utca 12.

Tel.: +3630466 9667 , e-mail: hello@qmmit.hu

Ügyfélszolgálati elérhetőségek:

8706 Nikla, Berzsenyi Dániel utca 108/A

Tel.: 0630/494-8375 (munkanapokon: 8 – 16-ig),

e-mail: info@zoldsegesem.hu

mint a zoldsegesem.hu (www.zoldsegesem.hu) oldalon elérhető online áruház üzemeltetője (a továbbiakban: Szolgáltató)

2.     A szolgáltatás igénybevétele

2.1                  A szolgáltatás igénybe vevője

Jelen szerződés hatálya kiterjed minden olyan természetes, illetve jogi személyre vagy jogi személyiség nélküli szervezetre, aki/amely információs társadalommal összefüggő, valamint a Polgári Törvénykönyv, illetve – természetes személynek minősülő fogyasztó esetén – a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet alapján távollévők közötti kommunikációt lehetővé tévő eszköz alkalmazásával – a Szolgáltató által nyújtott – szolgáltatást vesz igénybe (a továbbiakban: Vevő). Szolgáltató és Vevő a továbbiakban együttesen: Felek.

2.2                  A szolgáltatás igénybevételének feltétele

A Vevő a szolgáltatás igénybevételével (a Webáruház használatával, a regisztrációval, illetve a megrendeléssel) ráutaló magatartással tudomásul veszi és elfogadja a jelen általános szerződési feltételekben, továbbá a Szolgáltató Adatkezelési tájékoztatójában foglalt valamennyi feltételt.

2.3                  A szolgáltatás tárgya

A szerződés tárgya a Szolgáltató által üzemeltetett www.zoldsegesem.hu online áruházban (a továbbiakban: Webáruház) található valamennyi termék.

3.     A szerződéskötés lépései

3.1                  Az online megrendelési felületen történő szerződéskötés

3.1.1         A termék kosárba helyezése

A megvásárolni kívánt termék lényeges tulajdonságait, képét, valamint a termék adóval megnövelt teljes összegét tartalmazó árát az adott termék melletti ismertető tartalmazza. A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságtól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. A megvásárolni kívánt termék kosárba tételét követően, a kosár tartalma a Webáruház jobb felső sarkában található „A kosár megtekintése” menü legördítésével, illetve a hivatkozásra kattintással érhető el. A „Kosár” oldalon lehetőség van a megrendelt termékek darabszámának módosítására, a vételár ellenőrzésére, valamint a termék kosarából történő törlésére.

3.1.2         Felhasználói fiók regisztrációja

A megrendelés leadása felhasználói regisztrációhoz kötött. A korábban már regisztrált Vevő a Webáruház jobb felső sarkában elhelyezett felületen tud bejelentkezni az oldalra. Felhasználói fiókkal nem rendelkező Vevő a „Bejelentkezés” oldalon a „Fiók létrehozása” felületen vagy a megrendelésének elküldése során  kezdeményezheti a felhasználói fiók regisztrációját a kért adatok megadásával.

3.1.3         A megrendelés folytatása, az adatbeviteli hibák javítása és a megrendelés elküldése

A megrendelés leadása a „Kosár megtekintése” jobboldali legördülő menüben lévő Fizetés gombra történő kattintással, valamint a „Kosár” oldal alján a megrendelési űrlap kitöltésével folytatható a bejelentkezést követően, illetve azzal egyidejűleg. A Vevő kiválaszthatja a szállítási módot, ellenőrizheti a kosár tartalmát a megrendelés összegét és a szállítási-, illetve számlázási adatait. Amennyiben a számlázási adatok eltérnek a szállítási adatoktól, akkor a Vevőnek lehetősége van a módosításra, javításra. A megjegyzés rovatban további információk, észrevételek, kérések adhatók meg a megrendeléssel kapcsolatban. Az adatok elektronikus rögzítése során felmerülő hibákat (számlázási, szállítási adatok elírásai) a Vevő a megrendelés elküldését megelőzően javíthatja. A regisztrációs adatok javítása a belépést követően a Webáruház jobb felső sarkában található hivatkozásra kattintással lehetséges. A Vevő a „Rendelésem megerősítése” gombbal fejezheti be és adhatja le megrendelését, melyről a regisztrált e-mail címére 24 órán belül automatikus visszaigazoló e-mail érkezik. Amennyiben ezt nem kapja meg, kérjük keresse fel ügyfélszolgálatunkat. A Szolgáltató által küldött automatikus visszaigazolás nem minősül szerződéskötésre irányuló jognyilatkozatnak, az csupán a Vevő ajánlatának visszaigazolására szolgál.

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 09:00 -tól 17:00 óráig, legkésőbb 24 órán belül történik. A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására, amennyiben az a munkaidő lejárta után történik, az azt követő napon kerül feldolgozásra.

3.1.4         A szerződésre vonatkozó adatok

A szerződés elektronikus úton megkötött szerződésnek minősül, a megrendeléseket a Szolgáltató a megrendeléstől számított 5. évig utólag hozzáférhető módon iktatott formában rögzíti. A szerződés nyelve magyar.

Telefonon és elektronikus levelezés útján történő megrendelés

Telefonon történő megrendelés esetén munkatársaink munkanapokon 8-16 óráig állnak rendelkezésre. E-mail útján történő megrendelés a megrendelni kívánt termékek listájának, valamint a Vevő nevének és címének feltüntetésével lehetséges.

Tel.: 0630/494-8375 (munkanapokon: 8 – 16-ig),

e-mail: info@zoldsegesem.hu

4.     Vételár és fizetési feltételek

4.1                  A termék vételára

A Webáruházban a termék mellett feltüntetve található a termék adóval megnövelt teljes összegét tartalmazó ára, amely nem tartalmazza az esetleges szállítási költséget. Az árak forintban értendőek, az árváltoztatás jogát a Szolgáltató a megrendelés feldolgozásáig fenntartja.

4.2                  A termék vételárának teljesítése

A Vevő a megrendelt termékek vételárát és az esetleges szállítási költséget banki átutalással, vagy bankkártyás fizetéssel a Barion rendszerén keresztül, vagy PayPal fizetés használatával előre, illetve választása esetén utólag, a termék átvételekor készpénzben és forintban köteles megfizetni. Banki előreutalás választása esetén a Vásárló a termék vételárát a Szolgáltató OTP banknál vezetett

11715007-21523551 számú számlaszámára köteles teljesíteni.


Az online bankkártyás fizetések a Barion rendszerén keresztül valósulnak meg. A bankkártya adatok a kereskedőhöz nem jutnak el. A szolgáltatást nyújtó Barion Payment Zrt. a Magyar Nemzeti Bank felügyelete alatt álló intézmény, engedélyének száma: H-EN-I-1064/2013.

PayPal fizetés választása esetén a termék vételárának kifizetése a megrendelés elküldésével egyidejűleg a PayPal fizetési szolgáltató felületén történik az ott meghatározottak szerint.

A Szolgáltató a Vevő által megfizetett összegről minden esetben számlát állít ki, amelyet a termékkel együtt küld meg Vevő részére és melynek másodpéldányát  a Szolgáltató a számvitelről szóló 2000. évi C. törvény 169. § (2) bekezdése értelében a kiállítástól számított 8 (nyolc) évig köteles megőrizni.

5.     A termék átvétele, szállítási feltételek és határidők

5.1                  A termék átvétele

A megrendelt termékek átvétele kizárólag magyarországi címre, futárszolgálat útján történhet.

5.2                  A szállítás részletei

A termékek szállítását a DPD futárszolgálat végzi. A cég felkeresi a vásárlót, és próbálja az (utánvételes, ha úgy lett rendelve) csomagot személyesen kézbesíteni. A kiszállítás hétfőtől péntekig 8.00-tól 18.00-ig történhet. Kérjük a csomagot kézbesítéskor a futár előtt szíveskedjék megvizsgálni, és esetlegesen a termékeken észlelt sérülés esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

A házhoz szállítás költségei 5 kg alatti összsúlyú csomag esetén Magyarország egész területén egységesen 1.700.- Ft. 5 Kg feletti összsúlyú csomag megrendelése esetén a házhoz szállítást a Vevővel egyeztetett egyedi megállapodás alapján végezzük.

A rendelés teljesítésének határideje a megrendelés visszaigazolásától számított 4-5 munkanap, amennyiben minden megrendelt termék készleten van. Csomagolási költség nem kerül felszámításra. Tehát a várható kiszállítási idő futárszolgálattal történő kiszállítás esetén: 4-5 munkanap + 2-3 munkanap feldolgozási időt vehet igénybe webáruházunk leterheltségétől függően.

Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díja Vevőt terheli, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módjában a Szolgáltatónak ismételten elindítani! Ebben az esetben előzetes egyeztetés szükséges a Szolgáltató elérhetőségének valamelyikén.

Utánvétel történő megrendelés esetén, amennyiben a megrendelt csomag átvétele Vevőnek felróhatóan meghiúsul, Szolgáltató minden esetben érvényesíti Vevővel szemben a termék kiszállításából eredő kárát.

A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvétele közötti időszakban is gyakorolhatja.

6.     Panaszkezelés, kellék-, és termékszavatosság, jótállás

6.1                  A panaszkezelés módja és helye

Vevő panaszait az alábbi elérhetőségeken terjesztheti elő. Valamennyi előterjesztett panaszra a Szolgáltató érdemi tájékoztatást ad a Vevőnek a panasz benyújtásától számított 30 napon belül.

Panaszkezelés:

8706 Nikla, Berzsenyi Dániel utca 108/A

Tel.: 0630/494-8375 (munkanapokon: 8 – 16-ig)

e-mail: info@zoldsegesem.hu

A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.

6.2                  Igényérvényesítés hibás teljesítés esetén

A megrendelt termékekre a Szolgáltató a Ptk. 6:159. § szabályai szerint kellékszavatossággal, vagy – a Vevő választása szerint – a Ptk. 6:168. § szabályai szerint a Szolgáltató és a termék előállítója termékszavatossággal, illetve – a feltételek fennállása esetén – jótállással tartozik. Hibás teljesítés esetén a Vevő késedelem nélkül – fogyasztónak minősülő Vevő esetén legkésőbb a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül – köteles tájékoztatni a Szolgáltató ügyfélszolgálatát.

6.3                  A kellékszavatosság

Kellékszavatossági igénye alapján hibás teljesítés esetén a Vevő választása szerint

a)           kijavítást vagy kicserélést igényelhet, kivéve, ha a választott kellékszavatossági jog teljesítése lehetetlen, vagy ha az a Szolgáltatónak – másik kellékszavatossági igény teljesítésével összehasonlítva – aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a kellékszavatossági jog teljesítésével a Vevőnek okozott érdeksérelmet; vagy

b)          az ellenszolgáltatás arányos leszállítását igényelheti, a hibát a kötelezett költségére maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy a szerződéstől elállhat, ha a Szolgáltató a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e kötelezettségének nem tud eleget tenni, vagy ha a Vevőnek a kijavításhoz vagy kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt.

Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye. A Vevő a választott kellékszavatossági jogáról egy másikra is áttérhet, az áttérés költségét azonban köteles viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra a Szolgáltató adott okot. A Vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított egy, a fogyasztónak minősülő Vevő kellékszavatossági igénye a teljesítés időpontjától számított két év alatt évül el.

A fogyasztónak joga van, hogy igénybe vegye az ONLINE VITARENDEZÉSI PLATFORM-ot (ODR) – https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/index.cfm?event=main.home2.show&lng=HU

6.4                  A termékszavatosság

A termék hibája esetén a fogyasztónak minősülő Vevő követelheti a termék előállítójától vagy – választása szerint – a termék forgalmazójától, hogy a termék hibáját javítsa ki, vagy – ha a kijavítás megfelelő határidőn belül, a fogyasztónak minősülő Vevő érdekeinek sérelme nélkül nem lehetséges – a terméket cserélje ki. A termék akkor hibás, ha nem felel meg a terméknek a gyártó által történt forgalomba hozatalakor hatályos minőségi követelményeknek, vagy nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő tulajdonságokkal. A termék előállítóját és a forgalmazót a termékszavatosság az adott termék általa történő forgalomba hozatalától számított két évig terheli.

6.5                  A jótállásra vonatkozó tájékoztatás

Szolgáltató a Ptk. és az egyes tartós fogyasztási cikkekre vonatkozó kötelező jótállásról szóló 151/2003. (IX. 22.) Korm. rendelet alapján az általa forgalmazott termékek vonatkozásában jótállásra nem köteles.

6.6

Az Európai Parlament és a Tanács fogyasztói jogviták online rendezéséről szóló, 2013. május 21-i 524/2013/EU rendelete (Rendelet) alapján az Európai Bizottság létrehozott egy online vitarendezési platformot, amely felhasználható a Felek vitáinak rendezéséhez. Az online vitarendezési platform egyablakos ügyintézési pontként működik azon fogyasztók és kereskedők számára, akik az e rendelet hatálya alá tartozó jogvitáikat bírósági eljáráson kívül kívánják rendezni. Az online vitarendezési platform egy interaktív weboldal, amely elektronikus úton és díjmentesen elérhető az Unió intézményeinek valamennyi hivatalos nyelvén. Az online vitarendezési platform elérhetősége: http://ec.europa.eu/odr

7.     Az elállás joga

7.1                  Az elállási jog gyakorlásának módja, határideje

A fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet értelmében a fogyasztónak minősülő Vevő indoklás nélkül elállhat a termék kézhezvételétől számított 14 napon belül. A fogyasztó az elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.. Kézhezvételnek futárszolgálattal történő kézbesítés esetén a kézbesítés napját értjük. Az elállási határidő a kézhezvételtől számított 14 nap elteltével jár le. Elállás esetén a Vevő az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát írásban köteles eljuttatni (pl. postán, faxon, elektronikus úton küldött levél formájában) az alábbi címre:

Tálos Martin egyéni vállalkozó

8706 Nikla, Berzsenyi Dániel utca 108/A

e-mail: info@zoldsegesem.hu

Az elállási nyilatkozat a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 2. számú melléklete szerinti Elállási/Felmondási nyilatkozat (link: https://goo.gl/HcnVKN ) felhasználásával is megtehető. A Vevő határidőben gyakorolja elállási jogát, ha a fent megjelölt határidő lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.

7.2                  A Vevő kötelezettségei az elállási jog gyakorlása esetén

Elállás esetén a Vevő a terméket sértetlen – külső sérelmi nyomoktól, használattól mentes – állapotban a Vevő nevének feltüntetésével köteles haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított 14 napon belül saját költségén visszaküldeni a Tálos Martin egyéni vállalkozó 8706 Nikla, Berzsenyi Dániel utca 108/A szám alatti címére. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő lejárta előtt elküldi a terméket. Az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli. Utánvéttel visszaküldött csomagok átvételére a Szolgáltatónak nincs lehetősége.

Határidőben történő elállás esetén a fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.

7.3                  A Szolgáltató kötelezettségei az elállási jog gyakorlása esetén

A kifizetett vételárat és teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket a Szolgáltató visszatéríti az elállási nyilatkozat kézhezvételétől számított 14 napon belül. A Szolgáltató mindaddig visszatarthatja a vételár és a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségek megfizetését, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. A vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását adja. A szállítási költség a teljes rendeléstől való elállás esetén kerül visszatérítésre.

7.4                  A Vevőt megillető elállási jog gyakorlásának akadályai

Az elállás joga nem gyakorolható a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet 29. § (1) bekezdésében meghatározott esetekben, így különösen olyan áru értékesítése esetében:

·         amely a fogyasztó személyéhez kötött, illetve amelyet a fogyasztó utasításai alapján vagy kifejezett kérésére állítottak elő, vagy amely természeténél fogva nem szolgáltatható vissza.

8.     Felelősség kizárása

8.1                  A Webáruház működéséből eredő károkért való felelősség kizárása

A Szolgáltató nem felel a rajta kívül álló okból bekövetkezett károkért, így különösen, de nem kizárólagosan a Webáruház használatából, esetleges üzemzavarából, az adatok bárki által történő megváltoztatásából, az információtovábbítási késedelemből eredő, a vírusok által okozott, a szoftverhibából, internetes hálózati, vagy rendszerhibából adódó károkért. Nem felel továbbá a Szolgáltató a termékismertető leírás téves értelmezéséből, valamint az adatbázisban szereplő esetleges hibákból, elírásokból eredő károkért.

8.2                  A Vevő nyilatkozataiból eredő károkért való felelősség kizárása

A Vevő teljes körű szavatosságot vállal a regisztrációkor megadott felhasználói adatok és nyilatkozatok valóságtartalmáért. Amennyiben utóbb kiderül, hogy az általa megadott adatok vagy nyilatkozat bármelyike nem felelt meg a valóságnak, és ebből a Szolgáltatót bármilyen kár éri illetőleg a Szolgáltatóval szemben bármilyen joghátrányt érvényesítenek, a Vevő köteles a Szolgáltatóval szemben maradéktalanul helytállni, és a Szolgáltató fenntartja jogát, hogy a Vevővel szemben kártérítési igényt érvényesítsen.

9.     Egyéb rendelkezések

9.1                  Hírlevelek küldése szolgáltatásra történő feliratkozás alapján

A Szolgáltató jogosult a Vevő részére hírlevelet vagy egyéb reklám levelet küldeni, amennyiben a Vevő a regisztrációkor a megfelelő adatai megadásával ehhez előzetesen és önkéntesen hozzájárult. A hozzájárulás a gazdasági reklámtevékenység alapvető feltételeiről és egyes korlátairól szóló 2008. évi XLVIII. törvény 6. § (1) bekezdésen alapuló hozzájárulásnak minősül, melyet Vevő bármikor jogosult visszavonni, mely esetben Szolgáltató további hírlevelet, egyéb reklám levelet a Vevőnek nem küld, egyúttal a Vevő adatait törli a hírlevélre feliratkozott felhasználók nyilvántartásából.

9.2                  Adatvédelmi tájékoztató és a Szolgáltató által alkalmazott magatartási kódex

A Szolgáltató adatkezelésére vonatkozó adatvédelmi tájékoztatója a

https://zoldsegesem.hu/adatkezelesi-tajekoztato/ )

hivatkozáson érhető el. A Szolgáltató a szolgáltatási tevékenységére vonatkozóan magatartási kódex rendelkezéseinek nem vetette alá magát.

9.3                  Szerzői jog

Az oldalon elhelyezett tartalom, az oldal külalakja, szerkezete – eltérő jelölés hiányában – a Szolgáltató szellemi alkotása, így jogi védelem alatt áll. A honlap bármely szöveges és képi tartalmának felhasználása és többszörözése csak a szerző (Szolgáltató) előzetes írásbeli hozzájárulása alapján engedélyezett.

9.4                  A békéltető testülethez fordulás lehetősége

A Szolgáltatóval szemben felmerülő vitás ügyek (fogyasztói jogvita) egyszerű, gyors, bíróságon kívüli rendezése céljából a Vevő békéltető testület eljárását kezdeményezheti. A Szolgáltató székhelye szerint illetékes békéltető testület: Somogy megyei Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Békéltető Testület; 7400 Kaposvár, Anna u. 6.; levelezési cím: 7400 Kaposvár, Anna u. 6.

9.5                  Joghatóság és illetékesség kikötése

Felek a szerződésre és az abból eredő jogvitákra a magyar jogot rendelik alkalmazni. A jelen általános szerződési feltételekben nem szabályozott kérdésekben a mindenkor hatályos magyar jogszabályok rendelkezései irányadók, különös tekintettel az elektronikus kereskedelmi szolgáltatások, valamint az információs társadalommal összefüggő szolgáltatások egyes kérdéseiről szóló 2001. évi CVIII. törvény, a Polgári Törvénykönyv, a fogyasztó és a vállalkozás közötti szerződések részletes szabályairól szóló 45/2014. (II. 26.) Korm. rendelet, illetve az adatvédelmi jogszabályok rendelkezéseire. Felhasználó és a Szolgáltató a jelen általános szerződési feltételek hatálya alá tartozó jogvitáikra nézve kikötik a Budai Központi Kerületi Bíróság (1021 Budapest, Budakeszi út 51/b), illetve a Budapest Környéki Törvényszék (1146 Budapest, Thököly út 97-101.) illetékességét.

9.6                  Az általános szerződési feltételek hatálya, módosítása

A Szolgáltató jogosult az általános szerződési feltételeket bármikor indoklás és külön értesítés nélkül, egyoldalúan módosítani. Jelen általános szerződési feltételek 2017. július 25. napjától visszavonásig.

Felek a jelen Általános szerződési feltételeket, valamint Adatvédelmi tájékoztatót elolvasták, értelmezték, tudomásul vették és azt, mint az akaratukkal mindenben megegyezőt magukra nézve kötelezőként fogadták el.